Honda Accord sedmé generace je již ve výrobě

Výroba nového modelu Honda Accord byla spuštěna 20. srpna v továrně Marysville. Převodovky a motory produkují závody Anna Engine a Honda Transmission Manufacturing od minulého týdne. Až 220 milionů dolarů si vyžádaly přestavby továrny.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Ovšem továrna může produkovat až 1,2 milionu motorů řady Earth Dreams ročně. Práci našlo dohromady 150 nových zaměstnanců. Devátá generace řady Accord v zámořské specifikaci má pod kapotou buď zážehový přímovstřikový čtyřválec 2,4 l nebo vidlicový šestiválec 3,5 l. K prvnímu se dodává ústrojí CVT, ke druhému naopak tradiční šestistupňový automat. Obě varianty pak mohou být vybaveny také šestistupňovou přímo řazenou transmisí.
Nový Accord také dostal hlídač nechtěného přejezdu jízdního pruhu i automatické brzdění při nebezpečí kolize. Oba systémy používají kameru umístěnou za čelním sklem. Další je vzadu, zvětšilo se i vnitřní zpětné zrcátko. Standardem je Bluetooth handsfree či velký informační displej i-MID. U prodejců se objeví již v září. Největšími konkurenty budou Toyota Camry, Nissan Altima, Ford Fusion, Chevrolet Malibu a Hyundai Sonata. Zaoceánská produkce byla severozápadně od Columbusu zahájena před třiceti lety, 1. listopadu 1982.
Honda byla první japonskou automobilkou s výrobním závodem v USA. Dodnes zde vzniklo přes 9 milionů Accordů a v současné době zde pracuje 4.000 lidí. Rodí se zde i luxusnější Acury TL. Díky Hondě mají dostatek zakázek místní dodavatelé, kterých je většina. Automobilka má v USA celkem sedm továren, které aktuálně chrlí 1,63 milionu aut ročně. Accord pro USA a Evropu jsou vzhledově i částečně technicky odlišná auta, nové generace přicházejí vždy ve stejnou dobu. Dosud však nevíme, jak vypadá již sedmá generace Honda Accord.