Honda Civic dostane nový dieselový motor

Automobilka Honda již brzy uvede na evropský trh novou vznětovou šestnáctistovku. Zaplní tak díru na trhu.
Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.
Nový motor 1.6 i-DTEC je tvořen hliníkovou hlavou i hliníkovým blokem a jde o vůbec nejlehčí vznětový motor ve třídě. Oproti stávajícímu 2,2 litrovému motoru je o citelných 47 kilogramů lehčí. Jsou tu tenčí stěny válců (pouhých 8 mm), lehčí písty i ojnice.
Důležitým tématem bylo mechanické tření, takže v Hondě optimalizovali všechny rotující díly. Nový motor má o 40 % nižší tření než 2,2 litrový motor. Teď se celkovou hodnotou tření dokáže vyrovnat benzínovým motorům. Turbodmychadlo Garrett disponuje proměnlivou geometrií lopatek, což v kombinaci s elektronicky řízenými otáčkami neznamená nic jiného, než lepší spotřebu a eliminaci turboefektu. Nejvyšší výkon 120 koní přichází při 4000 ot./min., zatímco točivý moment 300 Nm je k dispozici při 2000 otáčkách za minutu. Při tom všem by si z nádrže neměl ubrat více, než 3,6 litru na sto kilometrů.
Honda si od nového motoru hodně slibuje. Právě kvůli němu vznikla v britském Swindonu nová továrna, která jich dokáže vychrlit na 500 za den. Tedy jeden za dvě minuty.