Titulní obrázek

Honda chce zdomácnět na americkém trhu

Japonská automobilka Honda je nejúspěšnější na svém domácím trhu. Hned poté je pro ni nejdůležitějším místem USA, Kanada a Mexiko. Na těchto místech se společnost snaží už delší dobu zdomácnět.

Je pochopitelné, že hlavním motivem je vyhnout se clu, nicméně Honda dlouhodobě posiluje povědomí veřejnosti o tom, že pro Američany vyrábí stále více aut v Americe a z amerických dílů. Jak už se ukázalo v různých průzkumech v minulosti, Honda byla v mnoha ohledech američtější značkou, než řada domácích producentů a stále vzrůstá i role americké divize i coby exportéra automobilů. Z továrny v Ohiu zamířily první auta na export už v roce 1987 a to na Taiwan (a v roce 1988 do Japonska).

Od té doby Honda ze Států vyvezla auta a díly v hodnotě 22 miliard dolarů, přičemž exportně nejlepší rok byl 1994, kdy hranice USA opustilo 105.511 aut. Letos to bude téměř 100.000 vozů jedenácti typů značek Acura a Honda, které zamíří do více než 40 zemí světa. V roce 2014 Honda předpokládá nárůst americké produkce ze současných 1,63 milionu vozů ročně na 1,92 milionu a měl by tak padnout nejen exportní rekord, ale současně se z Ameriky vyveze více vozů, než se jich doveze z Japonska a zbytku světa.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Jedná se ovšem o čísla pro celý severoamerický kontinent, tedy včetně vozů z Kanady a Mexika, kde v současnosti dochází k velkým investicím s cílem navýšit kapacitu v zemi s nízkými náklady na pracovní sílu, nikoli čistě o USA, byť tam je většina výrobních kapacit automobilky.